Todt: F1 i WEC powinny korzystać z tych samych silników

Prezes FIA uważa, że będzie to możliwe do realizacji od 2021 roku
06.12.1710:09
Mateusz Szymkiewicz
2727wyświetlenia
Embed from Getty Images

Jean Todt ma nadzieję, że nowa formuła silnikowa pozwoli na zbudowanie wspólnego regulaminu F1 z Długodystansowymi Mistrzostwami Świata.

Przed kilkoma tygodniami FIA przedstawiła swój projekt zmian w budowie jednostek napędowych Formuły 1, według którego ma wzrosnąć znaczenie sześciocylindrowego silnika spalinowego oraz generatora energii kinetycznej. W zamian ma zostać wycofane z użycia MGU-H, natomiast elementy jak baterie mają ulec standaryzacji.

Jak przyznał Jean Todt, nowy układ napędowy daje szansę na wprowadzenie go do Długodystansowych Mistrzostw Świata, w tym przede wszystkim całodobowego wyścigu Le Mans. W tym momencie w każdej serii mamy oddzielne przepisy dotyczące silników. Nie powinno tak być. Wymagania dotyczące Formuły 1 oraz WEC są podobne. Silnik Formuły 1 musi pokonać do 5000 kilometrów, co stanowi dystans Le Mans. Jeden koncept silnika byłby atrakcyjny dla nowych producentów, a dla F1 oznaczałoby to możliwość dołączenia do Le Mans, a także w drugą stronę - stwierdził Francuz.

KOMENTARZE

14
Gzehoo92
07.12.2017 10:37
Tak z innej beczki: https://www.fiawtcc.com/wtcc-becomes-wtcr-from-2018-new-rules-more-cars-more-races/
marios76
07.12.2017 06:52
Toyota - Honda. Alonso się poplacze. ;) A te silniki, to niech jeszcze założądo WRC i może jeszcze do Moto GP da się wcisnąć? A potem Diesle do F1 i przerabiać je na gaz , bo ta technologia jeszcze kuleje ;) PS halo tez! @RY2N Jak dodasz do masy pojazdu te baterie, to się okaże że braknie prądu, ze w względu na ciężar ;) Dorzuć ze dwie tony. ;) A teraz wyobraź to sobie w ciężarówkach, na pace baterie, a w przyczepie ładunek :)
Yurek
06.12.2017 10:29
[quote="hds.147"]Gdy Todt obejmował stanowisko prezesa FIA pomyślałem, że to w końcu człowiek, który zna się jak mało kto na F1, popchnie tę serię w dobrym kierunku. Jakże sromotnie się pomyliłem....[/quote] Mógłbym to samo powiedzieć po sobie, ale to chyba był syndrom ulgi po odejściu nielubianego, acz niegłupiego Mosleya. Pamiętasz, że z Todtem o "fotel" konkurował Vatanen? Myślałem wtedy "rany, tylko nie Vatanen, to Todt jest odpowiedni na to miejsce".
Staszek2010
06.12.2017 06:29
@hds.147 Mam nadzieję, że z Rossem nie będzie podobnie...
hds.147
06.12.2017 04:13
Gdy Todt obejmował stanowisko prezesa FIA pomyślałem, że to w końcu człowiek, który zna się jak mało kto na F1, popchnie tę serię w dobrym kierunku. Jakże sromotnie się pomyliłem.... Z całym szacunkiem dla Jeana Todt'a, ale chyba już czas do bujanego fotela przed kominkiem....
Gszegosz
06.12.2017 03:24
Jeszcze tego brakuje żeby zespoły wec pompowały taką kasę w niezawodność jaką pompują producenci z F1.
sneer
06.12.2017 02:21
Z drugiej strony fajnie - wyobrażacie sobie wyścig F1 trwający 24h??? :E
RY2N
06.12.2017 02:03
Ujednolicenie baterii to najgłupszy pomysł. Chodzi przeciez o to żeby najtęższe laboratoria, dzień i noc pracowały na poprawą parametrów baterii, a nie żeby jedna firma zdobyła lukratywny kontrakt i dostarczała wszystkim jednakowy badziew (vide chińska firma oponiarska zaopatrująca obecnie F1). Bez tego nie będzie jakiegokolwiek postępu w tej dziedzinie - a właśnie największy w tej chwili jest wymagany w obszarze baterii. Przypomnę, że żeby współczesny samochód drogowy osiągnął zasięg porównywalny z benzynowym (przy tej samej mocy) to potrzeba ok 10 ton baterii kwasowo ołowiowych lub 3 tony litowo-jonowych (jeśli by to miało być w zimie to obie liczby trzeba przemnożyć jeszcze razy 4 co najmniej)
marvin
06.12.2017 01:28
Rozumiem jego punkt widzenia, ale niech przestanie mieszać serie wyścigowe. Pozostawienie tego człowieka na trzecią kadencję to chyba nie był dobry pomysł.
krecik705
06.12.2017 12:59
Jedno z F1, drugie z WEC, trzecie z WRC, czwarte z... A po ostatnie: Pan już odejdzie.
Gzehoo92
06.12.2017 12:06
@up, Pewnie nakaże usunąć płetwy rekina z WEC, doda DRS...
WrobelGP
06.12.2017 11:53
[quote]W tym momencie w każdej serii mamy oddzielne przepisy dotyczące silników. Nie powinno tak być.[/quote] Ciekawe co będzie, jak się szanowny pan Todt dowie, że w każdej serii są inne przepisy dot. aerodynamiki.
Aeromis
06.12.2017 11:47
Jeśli ktoś Cię do czegoś przekonuje i nawet jeśli "dobrze gada", nie zapomnij zapytać - co on z tego będzie miał bo "lepsze jest wrogiem dobrego".
Masio
06.12.2017 11:30
Tylko tego brakuje, żeby WEC się zeszmaciło, przez jakieś beznadziejne regulacje. Go home Mr Todt, you are drunk!