Ericsson: Jestem pod wrażeniem motywacji Saubera
Szwed chwali postępy dokonane przez swój zespół po letniej przerwie.
27.12.1709:51
1710wyświetlenia
Embed from Getty Images
Marcus Ericsson przekonuje, że jest pod wrażeniem pracy, jaką pomimo niesprzyjających okoliczności w trakcie ostatniego sezonu wykonała ekipa Saubera.
Szwajcarki zespół znalazł się w niekorzystnej sytuacji ze względu na konieczność korzystania z silnika Ferrari w specyfikacji 2016. Stajnia z Hinwil zakończyła kampanię na ostatnim miejscu w klasyfikacji konstruktorów, z dorobkiem pięciu punktów, jakie wywalczył dla niej Pascal Wehrlein.
Marcus Ericsson przekonuje, że jest pod wrażeniem pracy, jaką pomimo niesprzyjających okoliczności w trakcie ostatniego sezonu wykonała ekipa Saubera.
Szwajcarki zespół znalazł się w niekorzystnej sytuacji ze względu na konieczność korzystania z silnika Ferrari w specyfikacji 2016. Stajnia z Hinwil zakończyła kampanię na ostatnim miejscu w klasyfikacji konstruktorów, z dorobkiem pięciu punktów, jakie wywalczył dla niej Pascal Wehrlein.
Gdy pojawiła się informacja o tym, iż w tym sezonie będziemy korzystać ze starszej specyfikacji jednostki napędowej, wiedzieliśmy, że nie szykuje się nic dobrego- powiedział Ericsson.
Wszyscy widzieli, co działo się z Toro Rosso w 2016 roku. W dalszym ciągu trzeba patrzeć na to w bardziej pozytywny sposób i mówić sobie, że w większym stopniu skoncentrujemy się na rozwoju bolidu. Zrobiliśmy to, ale bez dwóch zdań musieliśmy radzić sobie z wielkim utrudnieniem- dodał.
Po letniej przerwie nasz sezon wyglądał na katastrofę. Mieliśmy olbrzymią stratę do kolejnego bolidu, ponad sekundę na pojedynczym okrążeniu. Wyglądało to bardzo, bardzo źle. Łatwo byłoby się poddać i zacząć myśleć o kolejnym sezonie, ale zespół stale naciskał, fabryka nadal prowadziła rozwój i dostarczała nam nowe części na tor. Ostatnie trzy lub cztery weekendy przyniosły poprawę - znów liczyliśmy się w walce i pokonywaliśmy innych kierowców w kwalifikacjach i wyścigach. To wielka rzecz dla zespołu. Sauber pokazuje jakość, zarówno w pracy na torze jak i w fabryce- wyjaśniał Szwed.
KOMENTARZE