Vasseur: Moją pierwszą decyzją w Sauberze było zerwanie umowy z Hondą
Latem ubiegłego roku team z Hinwil ogłosił przedłużenie współpracy z Ferrari.
24.01.1814:42
2588wyświetlenia
Embed from Getty Images
Frederic Vasseur ujawnił, że zerwanie umowy na dostawy silników Hondy było jego pierwszą decyzją podjętą po rozpoczęciu pracy na stanowisku szefa Saubera.
Mające obowiązywać od 2018 roku porozumienie z Hondą zostało wynegocjowane przez wcześniejszą szefową szwajcarskiej ekipy - Monishę Kaltenborn. Vasseur przyznał jednak, że był zaniepokojony problemami z jakimi mierzył się team McLaren-Honda i skłaniał się ku kontynuowaniu współpracy z Ferrari.
Sauber zdecydował się wynegocjować nową umowę z Ferrari, na mocy której od sezonu 2018 będzie korzystał z jednostek napędowych w aktualnej specyfikacji. Jednocześnie szwajcarski team zapewnił sobie sponsoring tytularny Alfy Romeo i podpisał wyścigowy kontrakt z urzędującym mistrzem F2 i protegowanym Ferrari - Charlesem Leclerkiem, który będzie partnerował Marcusowi Ericssonowi.
Frederic Vasseur ujawnił, że zerwanie umowy na dostawy silników Hondy było jego pierwszą decyzją podjętą po rozpoczęciu pracy na stanowisku szefa Saubera.
Mające obowiązywać od 2018 roku porozumienie z Hondą zostało wynegocjowane przez wcześniejszą szefową szwajcarskiej ekipy - Monishę Kaltenborn. Vasseur przyznał jednak, że był zaniepokojony problemami z jakimi mierzył się team McLaren-Honda i skłaniał się ku kontynuowaniu współpracy z Ferrari.
Pojawiłem się w fabryce o dziewiątej rano 17 lipca, a spotkanie na temat Hondy było zaplanowane na godzinę dziesiątą. Była to dla mnie bardzo ważna kwestia. Nie jest łatwo zaczynać pracę od zmiany dostawcy silników, ale Honda nie była w zbyt dobrej formie- powiedział Francuz.
W dodatku - co prawdopodobnie miało dla mnie najistotniejsze znaczenie - byliśmy związani porozumieniem na dostawy skrzyń biegów od McLarena i nie dysponowaliśmy absolutnie żadnymi wewnętrznymi zasobami, aby produkować je samemu. Miałem swoje kontakty w McLarenie i wiedziałem, że zrobią wszystko, aby rozstać się z Hondą. Nie chciałem podejmować ryzyka. Wyobraźmy sobie, że musiałbym dzisiaj prosić McLarena o skrzynie biegów do silnika Hondy. To byłby koszmar. Pracując nad bolidem na sezon 2018 nie mogliśmy sobie pozwolić na opóźnianie decyzji w tej sprawie.
Sauber zdecydował się wynegocjować nową umowę z Ferrari, na mocy której od sezonu 2018 będzie korzystał z jednostek napędowych w aktualnej specyfikacji. Jednocześnie szwajcarski team zapewnił sobie sponsoring tytularny Alfy Romeo i podpisał wyścigowy kontrakt z urzędującym mistrzem F2 i protegowanym Ferrari - Charlesem Leclerkiem, który będzie partnerował Marcusowi Ericssonowi.
KOMENTARZE