Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Ustaleniami takimi dzieli się magazyn Auto Motor und Sport.
18.04.1812:47
Nataniel Piórkowski
4409wyświetlenia
Embed from Getty Images

Ferrari może dysponować najmocniejszym silnikiem F1 - informuje Auto Motor und Sport.

Od 2014 roku, gdy w Formule 1 pojawiły się hybrydowe silniki V6 turbo, za najlepsze jednostki uchodziły te produkowane przez Mercedesa. Nie tylko zapewniały one znakomitą niezawodność, ale także odznaczały się wysoką mocą i efektywnością pracy.

Auto Motor und Sport donosi jednak: Pomiary GPS pokazują, że pod względem osiągów silnika Ferrari dogoniło Mercedesa. Mercedes zwiększył przebieg z 5 tysięcy do 8 tysięcy (na silnik), ale Ferrari udało się znaleźć zimą jeszcze więcej mocy.

Doniesienia te zdaje się potwierdzać Sebastian Vettel: Na prostych nie tracimy już czasu do Mercedesa.

Auto Motor und Sport informuje, że Mercedes powrócił w tym roku do specyfikacji oleju, której używał w sezonie 2016. Ma to związek z zaostrzeniem przez FIA przepisów w zakresie spalania oleju. Szef działu sportów motorowych niemieckiego koncernu - Toto Wolff wyjaśniał: Pomiary nie są precyzyjne, więc gdy znajdujesz się na limicie ryzykujesz przekroczenie regulaminowej bariery.

Magazyn zaznacza, że Ferrari stosuje w tym obszarze podejście pełnego ryzyka.

KOMENTARZE

11
Sasilton
19.04.2018 10:57
[quote="rno2"][/quote] Mnie dziwi ze on tego nie zauważył. RB pokonywały znacznie ciaśniej zakręty, później hamowały. W pierwszej połowie wyścigu nawet nie byli blisko by kogoś wyprzedzić.
rno2
19.04.2018 05:08
@RY2N Red Bull na świeżych oponach miał dużo lepszą trakcję, lepiej wychodził z zakrętów, a tym samym szybciej się napędzał, do tego mógł aktywować DRS. Oto cała tajemnica.
RY2N
19.04.2018 04:34
@bartoszcze otóż to - RedBull ma większy docisk aerodynamiczny, dlatego żeby uzuskać tą samą prędkość co Ferrari i Merc potrzebuje większej mocy niż te zespoły
marios76
18.04.2018 07:02
@szajse A swistak siedzi i zawija w sreberka... ;)
szajse
18.04.2018 06:38
Moje pomiary GPS pokazują, że to Ross Brawn założył mercowi po Australii zwężkę bo się wszyscy wystraszyli ich przewagi w qualu. Ross wziął Toto i Nikiego na bok i tak do nich rzekł: dacie teraz powygrywać ferrari i innym: niech będzie ciekawie, ty Niki puść teraz (jak w ub. roku) do prasy trochę bajek o potędze ferrari - niech mają trochę radości i nadziei a od Belgii wam tę zwężkę wyjmę i znów będziecie ich łykać na prostych jak amg łyka na autobahnie seicento. Pykniecie piątego majstra z rzędu i będzie gitara, oki?
bartoszcze
18.04.2018 02:49
@RY2N Wiesz, że prędkość nie zależy tylko od silnika?
RY2N
18.04.2018 02:30
@Aeromis tylko że w ubiegłych latach RedBull tak się nie zachowywał na prostych (pomimo że w zakrętach od dawna był lepszy) - dopiero w tym roku po raz pierwszy przemknął obok Ferrari jak pociąg ekspresowy Ja tak sobie trochę zażartowałem z autora tytułu szukającego sensacji bo w samym artykule już jest sensowniej napisane że zrównali się z Mercedesem a nie ża mają najmocniejszy silnik.
Aeromis
18.04.2018 02:05
@RY2N [quote]W Chinach RedBull łykał ich na prostej aż miło.[/quote]To liczba mnoga, a ja kojarzę tylko jak RIC wyprzedził RAI (pomjam oczywiście start, bo to zupełnie inna sprawa). Gdy RIC wyprzedzał RAI to dzięki oponom mógł zakręt wcześniej utrzymać się tuz za nim (co bez przewagi opon nie byłoby możliwe), a na prostej skorzystał z cienia aerodynamicznego i finalnie opóźnione hamowanie nie dające nawet cienia szansy na kontrę. Wyprzedzenia RIC na Mercedesach to mega opóźnione hamowania a nie silnik. Pamiętasz może Kubicę i Singapur 2010? Taki ciasny tor, a Kubica robił co chciał - dzięki oponom. Wydaje mi się, że to porównywalne sytuacje. Na dystansie wyścigu RBR w ogóle był bez szans w walce z Ferrari gdyby nie SC.
bonafide
18.04.2018 02:01
@RY2N może dlatego że wyjeżdżał z zakrętu ze znacznie większa prędkością...w Chinach byki na nowych gumach łykali wszystkich i nie jest to reprezentatywny przykład.
RY2N
18.04.2018 01:38
[quote="Auto Motor und Sport."]Ferrari może dysponować najmocniejszym silnikiem F1[/quote] No to ciekawe dladzego nie włożyli tego silnika do swoich bolidów? W Chinach RedBull łykał ich na prostej aż miło. W zasadzie przejeżdżał obok bez żadnego wysiłku.
qqryq
18.04.2018 01:31
Jaka regulaminowa bariera? Od dawna wiadomo że pewnych ekip (F) regulaminy nie dotyczą.