FIA potwierdza dalsze zainteresowanie ze strony Porsche
Termin zgłoszeń nowych producentów na sezon 2026 upłynął 15 października.
21.10.2208:12
622wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA potwierdza, że Porsche nadal wykazuje zainteresowanie dołączeniem do stawki Formuły 1.
Niemiecki producent był o krok od zawarcia partnerstwa z Red Bullem, w ramach którego wspólnie z działem Powertrains przygotowałby jednostkę na sezon 2026. Finalnie stajnia z Milton Keynes zrezygnowała z umowy z Porsche, nie chcąc zgodzić się na sprzedaż udziałów oraz wprowadzenie przedstawicieli koncernu do zarządu.
Prezes FIA - Mohammed bin Sulayem, komentując brak zgłoszenia na sezon 2026 ze strony Porsche, które mogło wpłynąć najpóźniej do 15 października, powiedział:
Auto Motor und Sport sugeruje, iż producent ze Stuttgartu może negocjować partnerstwo z McLarenem oraz Andrettim, jednakże dopiero od sezonu 2027. W przypadku Astona Martina problemem ma być brak woli Lawrence'a Strolla do konstruktywnych rozmów, natomiast Williams ma być postrzegany jako nieperspektywiczna opcja.
FIA potwierdza, że Porsche nadal wykazuje zainteresowanie dołączeniem do stawki Formuły 1.
Niemiecki producent był o krok od zawarcia partnerstwa z Red Bullem, w ramach którego wspólnie z działem Powertrains przygotowałby jednostkę na sezon 2026. Finalnie stajnia z Milton Keynes zrezygnowała z umowy z Porsche, nie chcąc zgodzić się na sprzedaż udziałów oraz wprowadzenie przedstawicieli koncernu do zarządu.
Formuła 1 pozostaje dla nas interesującą serią wyścigową- mówił Lutz Meschke, dyrektor finansowy Porsche.
Rozglądamy się teraz za innymi wartościowymi opcjami. Nie chcemy sobie pozwolić, by ktoś wywierał na nas presję i oczekiwał podjęcia decyzji, która nie będzie dla nas przekonywująca.
Prezes FIA - Mohammed bin Sulayem, komentując brak zgłoszenia na sezon 2026 ze strony Porsche, które mogło wpłynąć najpóźniej do 15 października, powiedział:
W sierpniu na Spa-Francorchamps otrzymaliśmy potwierdzenie ze strony Audi, iż dołączy do stawki Formuły 1 jako dostawca silników od 2026 roku. Ogłoszenie to było dowodem na słuszność ciężkiej pracy wykonanej nad nowym regulaminem przez akcjonariuszy. Warto podkreślić, iż Porsche wciąż prowadzi rozmowy z zespołami F1.
Auto Motor und Sport sugeruje, iż producent ze Stuttgartu może negocjować partnerstwo z McLarenem oraz Andrettim, jednakże dopiero od sezonu 2027. W przypadku Astona Martina problemem ma być brak woli Lawrence'a Strolla do konstruktywnych rozmów, natomiast Williams ma być postrzegany jako nieperspektywiczna opcja.