Kierowcy domagają się trwałego rozwiązania problemu limitów toru
Przed sprintem FIA poszerzyła obszar toru w trzech zakrętach.
22.10.2311:53
933wyświetlenia
Embed from Getty Images
Kierowcy F1 domagają się od FIA wprowadzenia działań, które doprowadzą do trwałego rozwiązania problemu limitów toru.
Podczas piątkowego treningu w Austin dyrekcja GP USA anulowała 76 czasów okrążeń w przypadku kierowców, których bolidy czterema kołami wyjechały poza białą linię.
Jest to drugi weekend z rzędu, w trakcie którego temat limitów toru budzi aż tak duże emocje. Podobna debata toczyła się przed dwoma tygodniami w Katarze.
Po piątkowej odprawie kierowców, FIA znacząco poszerzyła obszar uznawany jako tor w zakrętach numer dziewięć, dwanaście i dziewiętnaście, zapewniając zawodnikom
W trakcie liczącego 19 kółek sprintu, anulowanych zostało 17 rezultatów. Chociaż kierowcy chwalą szybką reakcję organu zarządzającego, to domagają się wprowadzenia stałego rozwiązania problemu.
Poproszony o ocenę sytuacji, Valtteri Bottas z Alfy Romeo powiedział:
Pierre Gasly, który rywalizuje w barwach Alpine, dodał:
Reprezentant Red Bulla - Sergio Perez, uważa jednak, że kierowcy wciąż unikają kar za łamanie limitów toru.
Kierowcy F1 domagają się od FIA wprowadzenia działań, które doprowadzą do trwałego rozwiązania problemu limitów toru.
Podczas piątkowego treningu w Austin dyrekcja GP USA anulowała 76 czasów okrążeń w przypadku kierowców, których bolidy czterema kołami wyjechały poza białą linię.
Jest to drugi weekend z rzędu, w trakcie którego temat limitów toru budzi aż tak duże emocje. Podobna debata toczyła się przed dwoma tygodniami w Katarze.
Po piątkowej odprawie kierowców, FIA znacząco poszerzyła obszar uznawany jako tor w zakrętach numer dziewięć, dwanaście i dziewiętnaście, zapewniając zawodnikom
dodatkowy margines.
W trakcie liczącego 19 kółek sprintu, anulowanych zostało 17 rezultatów. Chociaż kierowcy chwalą szybką reakcję organu zarządzającego, to domagają się wprowadzenia stałego rozwiązania problemu.
Poproszony o ocenę sytuacji, Valtteri Bottas z Alfy Romeo powiedział:
Było nieco łatwiej. Mieliśmy trochę większą elastyczność. Wciąż jednak problemem pozostaje to, że na tym torze jest kilka zakrętów, w których szerszy wyjazd pozwala zyskać trochę czasu. Wszyscy naciskamy na sto procent. Musi być więc jakieś twarde ograniczenie - żwir lub coś innego, może wyższy krawężnik. Problem wynika z tego, jaki jest ten tor.
Pierre Gasly, który rywalizuje w barwach Alpine, dodał:
W dłuższej perspektywie musimy znaleźć rozwiązanie, bo szczerze mówiąc nigdy wcześniej nie udało nam się właściwie odpowiedzieć na ten problem. Pracujemy nad tym i próbujemy poprawić ten obszar przed kolejnym sezonem.
Dostosowanie limitów [w Austin] było dobrą decyzją. Zamiast zwężać tor został on poszerzony. Dzięki temu możesz nabrać wyższą prędkość i czuć nieco większą wolność. To z kolei sprawia, że jazda jest nieco milsza.
Reprezentant Red Bulla - Sergio Perez, uważa jednak, że kierowcy wciąż unikają kar za łamanie limitów toru.
Sam byłem świadkiem kilku sytuacji, gdzie kierowcy powinni byli zostać ukarani, a tak się nie stało. Wciąż nie jesteśmy w stanie wykazać się pełną konsekwentnością. Zresztą, niezależnie od tego co powiem, niczego to nie zmieni.