Briatore: Zamknięcie Viry to nie moja sugestia
Włoch zaprzecza, jakoby doradzał przejście Alpine na silniki Mercedesa.
27.08.2413:15
915wyświetlenia
Embed from Getty Images
Flavio Briatore uważa, że nie stoi za decyzją o zakończeniu programu silnikowego dla F1 Renault. Pomimo opinii załogi, iż rozwój nowej jednostki na 2026 rok idzie w dobrym kierunku, CEO Renault, Luca de Meo podjął decyzję o zakończeniu prac francuskiego producenta w fabryce Viry-Chatilion.
Niektórzy uważają, że de Meo postanowił tak ze względu na słowa swojego nowego doradcy, Bratore, który jest byłym szefem ekipy, gdy ta zdobywała mistrzostwa pod szyldem Renault. Miał on stwierdzić, że najszybszym sposobem na zakończenie kryzysu w Alpine będzie po prostu przejście na jednostki Mercedesa.
Inną plotką jest informacja o planowanych zwolnieniach w siedzibie Alpine w Enstone.
W sprawie zmiany statusu zespołu na klienta w kwestii silników Włoch wskazał obecną formę McLarena jako przykład, że taka współpraca może działać.
Gdy zapytano go o podsumowanie następnej fazy dla Alpine, odpowiedział:
Flavio Briatore uważa, że nie stoi za decyzją o zakończeniu programu silnikowego dla F1 Renault. Pomimo opinii załogi, iż rozwój nowej jednostki na 2026 rok idzie w dobrym kierunku, CEO Renault, Luca de Meo podjął decyzję o zakończeniu prac francuskiego producenta w fabryce Viry-Chatilion.
Niektórzy uważają, że de Meo postanowił tak ze względu na słowa swojego nowego doradcy, Bratore, który jest byłym szefem ekipy, gdy ta zdobywała mistrzostwa pod szyldem Renault. Miał on stwierdzić, że najszybszym sposobem na zakończenie kryzysu w Alpine będzie po prostu przejście na jednostki Mercedesa.
Nie zawsze jestem złym charakterem- powiedział Briatore w rozmowie z hiszpańskimi dziennikarzami.
Możecie mnie winić za wszystko inne, ale nie za sprawy w Viry.
Inną plotką jest informacja o planowanych zwolnieniach w siedzibie Alpine w Enstone.
Nie zamierzam obcinać stanowisk- stwierdził Briatore.
Nie chcę nikogo zwolnić, jednak potrzebujemy wydajności i ludzi z dużym doświadczeniem.
W sprawie zmiany statusu zespołu na klienta w kwestii silników Włoch wskazał obecną formę McLarena jako przykład, że taka współpraca może działać.
Musimy ustabilizować strukturę, która przeszła wiele zmian na szczycie- powiedział Briatore.
Problemem były złe wybory w obsadzie liderów.
Gdy zapytano go o podsumowanie następnej fazy dla Alpine, odpowiedział:
Czyszczenie i sprzątanie domu, upewnienie się, że wszystko ze sobą gra i wszyscy są zmotywowani.