Trulli: Za wcześnie na ocenę slicków
"Panują bardzo gorące warunki, więc trudno jest je jednoznacznie ocenić"
23.07.0813:25
2239wyświetlenia
Jarno Trulli twierdzi, że jest jeszcze za wcześnie na ocenę slicków przygotowanych przez firmę Bridgestone na sezon 2009 po jednym dniu testów na torze w Jerez. Japoński producent przywiózł na tor dwie poprawione wersje slicków na ostatnie testy z tymi oponami w tym sezonie.
Włoch był jednym z kierowców, którzy testowali wczoraj slicki i był zadowolony z osiągów obu mieszanek. Jednakże przy temperaturze toru sięgającej 52 stopnie Celsjusza, Trulli stwierdził, że nie były to najlepsze warunki do oceny możliwości opon.
To było typowe gromadzenie danych, więc mamy lepsze wyobrażenie, jak będzie to wyglądało w roku 2009.- powiedział kierowca Toyoty serwisowi autosport.com.
Zmiany w przepisach będą ogromne, podobnie jak i w oponach, dlatego próbujemy zebrać tak dużo danych, jak to możliwe. Muszę przyznać, że zmiany te miały bardzo duży wpływ na nas.
Dwie mieszanki, jakie mamy tutaj pracują dość dobrze. Panują jednak bardzo gorące warunki, więc trudno jest je jednoznacznie ocenić. Poczekałbym z tym do zimy. W chwili obecnej możemy je testować i są bardzo niezawodne oraz stałe w osiągach, więc nie powinno być żadnych problemów w tym momencie. Ale jak już powiedziałem, nadal jest za wcześnie, aby udzielać jakichkolwiek komentarzy na temat opon. Ważnej jednak było dla nas, aby zebrać dane i rozpocząć przygotowania do sezonu 2009 na torze.
Trulli pracował także nad symulowanym poziomem siły dociskowej na sezon 2009 i przyznał, że jazda nie jest łatwa.
Jest trudno, ponieważ nie ma docisku.- powiedział Jarno.
Trochę tego odzyskuje się dzięki nowym oponom, ale nie wszystko. Ciekawie więc będzie przekonać się, jak duży postęp zespoły zdołają wykonać, aby poradzić sobie z tą utratą siły dociskowej.
Czasy uzyskane we środę do godziny 13:00 na torze Jerez (4,428 km) | ||||||
Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-23 | 1:19.061 | 55 | |
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | F2008 | 1:19.446 | 38 | |
1 | Sebastian Vettel | STR Ferrari | STR3 | 1:19.517 | 42 | |
1 | Nico Rosberg | Williams Toyota | FW30 | 1:19.861 | 59 | |
1 | Mark Webber | Red Bull Renault | RB4 | 1:20.021 | 52 | |
1 | Alexander Wurz | Honda | RA108 | 1:20.416 | 33 | |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF108 | 1:20.534 | 51 | |
1 | Vitantonio Liuzzi | Force India Ferrari | VJM-01 | 1:20.577 | 56 | |
1 | Nelson Piquet jr. | Renault | R28 | 1:20.827 | 57 | |
1 | Christian Klien | BMW Sauber | F1.08 | 1:20.850 | 52 | |
Źródło: Autosport.com, my.ing-renaultf1.com
KOMENTARZE