Toyota preferuje rozwój KERS w fabryce

Japońska stajnia nie wyznaczyła jeszcze daty pierwszych testów z KERS w bolidzie
29.07.0817:19
Marek Roczniak
2853wyświetlenia

Szef ds. silników w Toyocie - Luca Marmorini powiedział, że japońska stajnia będzie kontynuowała rozwijanie swojego Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS) w fabryce. Według niego testowanie tego systemu w obecnym bolidzie nie dałoby specjalnych korzyści, gdyż TF109 będzie się znacznie różnił od swojego poprzednika.

W chwili obecnej nasze prace rozwojowe mają miejsce tylko w fabryce, ponieważ KERS w 95% można opracować z użyciem stanowisk testowych. - powiedział Marmorini. Przepisy na sezon 2009 oznaczają, że TF109 będzie dość inny od TF108, tak więc nie widzimy specjalnych korzyści z testowania KERS na torze w obecnej fazie rozwoju.

Marmorini przyznał też, że Toyota nie wyznaczyła jeszcze daty pierwszych testów z KERS w bolidzie. Nie wyznaczyliśmy jeszcze takiej daty, ponieważ będzie to zależało od naszych postępów w pracach rozwojowych w fabryce. Przetestujemy KERS w samochodzie tylko wtedy, kiedy system ten spełni nasze rygorystyczne wymagania dotyczące osiągów i bezpieczeństwa.

Skoro padło już słowo osiągi, to według Toyoty wczesna wersja KERS powinna dawać poprawę czasu okrążenia o około 0,1-0,3 sekundy (dodatkową moc można użyć przez około 6,5 sek./okr.), bez uwzględnienia następstw wynikających z rozłożenia ciężaru i rozmieszczenia tego systemu w bolidzie. Na jednym okrążeniu kwestia poprawy osiągów w porównaniu do bolidu bez KERS jest wątpliwa, jeśli weźmie się pod uwagę problemy z rozłożeniem ciężaru, ale jeśli dysponuje się dobrą trakcją, KERS może ułatwić wyprzedzanie. - dodał Marmorini.

Źródło: Toyota-F1.com

KOMENTARZE

6
Jensfan
01.08.2008 11:10
To jest takie gadanie... Wszyscy pracuja nad KERS bardzo mocno. Mnie sie wydaje, ze za rok i tak Ferrari oraz BMW beda w czolowce. Mam nadzieje, ze Mac odleci na dalsze miejsca :)
Rob3rt
30.07.2008 07:43
Strata spowodowana przyrostem wagi bolidu to około 0.3-0.5 sekundy a zysk 0.1-0.3 wiec gdzie tu zysk biorąc pod uwagę brak wzrostu limitu wagowego? Edit Wypadek BMW http://pl.youtube.com/watch?v=fzaQ-t1ojPU
zanvoort
29.07.2008 09:09
Ten, kto nie zlekceważy rozwoju KERS może sporo nadrobić nad konkurencją. W tym upatruję szansy BMW na przyszły sezon.
Kara Nocny Cień
29.07.2008 08:42
Toyota będzie wysoko BMW nie wiadomo a renów 6-7
Huckleberry
29.07.2008 04:21
I w związku z tym ja ich nie widzę w czołówce w przyszłym roku :)
impr
29.07.2008 03:37
Podobno wprowadzenie slicków ma mniej-więcej wyrównać ograniczenie aero, dochodzi KERS i dalszy rozwój bolidów. Wychodzi na to, że w 2009 bolidy wcale nie zwolnią :)