Gascoyne popiera ograniczenie testów w trakcie sezonu
Szef techniczny Force India chciałby też silniki wystarczające na więcej niż dwa wyścigi
08.08.0817:39
1962wyświetlenia
Szef techniczny Force India - Mike Gascoyne uważa, że ograniczenie testów w trakcie sezonu i długowieczne silniki to najlepsze sposoby na wspomożenie niezależnych zespołów Formuły 1.
Prezydent FIA - Max Mosley wezwał ponownie do drastycznej redukcji kosztów, która ma nie tylko uczynić ten sport bardziej opłacalnym, ale i zabezpieczyć przyszłość niezależnych ekip. Co prawda producenci silników sceptycznie podchodzą do pomysłu dostarczania za darmo jednostek napędowych konsumenckim zespołom, jednak Gascoyne twierdzi, że są też inne możliwości wspierania małych stajni.
Producenci rozumieją, że potrzebują niezależnych zespołów.- powiedział Gascoyne.
W przeciwnym przypadku, jeśli byłoby tylko pięć fabrycznych zespołów ścigających się, nikt by na tym nie skorzystał. Myślę, że potrzebujemy takich przepisów, jak ograniczenie testów - nie powinniśmy w ogóle testować w trakcie sezonu - i długowiecznych silników. To zredukuje wydatki i nie wydaje mi się, aby ktokolwiek mógł się sprzeczać, że nie jest to słuszna droga.
Formuła Jeden musi kontrolować koszty, ale jak to dokładnie osiągnąć - tego nie wiem. Mamy dwu-wyścigowe silniki i być może powinniśmy to rozszerzyć na więcej - wszyscy byli dotychczas w stanie poradzić z tym sobie. Oczywiście F1 potrzebuje małych zespołów. W tej chwili sport ten jest bardzo konkurencyjny i regularnie kwalifikujemy się dobrze poniżej dwóch sekund straty do najlepszego czasu okrążenia, a robimy to przy budżecie w wysokości 120 milionów dolarów.
Nasuwa się więc pytanie, dlaczego niektóre zespoły wydają po 500 milionów? Można mieć ewidentnie konkurencyjną serię z samochodami, jakie produkujemy i nie oszukujmy się - trzy lub cztery lata temu bylibyśmy z tym samochodem w pierwszej połowie stawki. Nie mam pojęcia, jak to się dzieje, ale F1 powinna zadbać o to, że zespoły mogą rywalizować i kupować silniki oraz układy przeniesienia napędu za rozsądne pieniądze. Czy tak się stanie lub nie, kto to może wiedzieć?
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE