Newey nie poleciał do Chin - pracuje nad dyfuzorem

"Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziemy mieli 'nowy' bolid gotowy na Monako"
16.04.0915:17
Igor Szmidt
3457wyświetlenia

Szef techniczny Red Bull Racing - Adrian Newey nie poleciał na odbywające się w ten weekend Grand Prix Chin. W zamian skupi się na przeprojektowaniu dyfuzora w RB5 w fabryce w Milton Keynes.

Wczorajsza decyzja Trybunału Apelacyjnego FIA na temat dyfuzorów użytych w bolidach Brawn, Williams i Toyota zmusza Red Bulla do przeprojektowania bolidu, co - jak sądzi zespół - zostanie ukończone na czas szóstego wyścigu sezonu - Grand Prix Monako, który odbędzie się pod koniec maja.

Już pracujemy pełną parą nad nowym rozwiązaniem - powiedział doradca zespołu Helmut Marko. Jako, że werdykt jest już oficjalny, Adrian szybko odwołał swój lot do Szanghaju i zostanie w fabryce. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziemy mieli 'nowy' bolid gotowy na wyścig w Monako.

Marko dodał też, że decyzja o akceptowaniu podwójnych dyfuzorów rozgniewała Red Bulla, ponieważ wcześniej zgłosili podobny projekt do akceptacji, który został odrzucony. To, co nas złości to fakt, że poprosiliśmy Whitinga o zaakceptowanie naszego podobnego rozwiązania, ale zostało ona uznane za nielegalne, a więc nie kontynuowaliśmy już tego tematu, choć nasz zespół projektantów miał podobne pomysły - powiedział Marko.

Zastanawiam się, jaki będzie to miało wpływ na prędkość pokonywania zakrętów. Podejrzewam, że znów pojawi się problem, ponieważ bolidy będą jeździły za szybko, a strumień powietrza, jaki wytwarza nowy dyfuzor po raz kolejny utrudni wyprzedzanie. To jest przeciwko duchowi nowych zasad.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

13
Huckleberry
16.04.2009 07:25
rafaello - też mi go żal, bo wygląda na to że w końcu po latach znów mu wszystko wyszło super. Ale tak to jest w F1, zmiany, zmiany, zmiany...
kimir
16.04.2009 06:21
Moim zdaniem "podobny" nie znaczy "taki sam". Widocznie dyfuzory Red Bulla i Renault wyraźnie łamały nowe przepisy i konstruktorzy nie znaleźli tej luki, którą wykorzystali pozostali. Prawie czyni dużą różnicę.
rafaello85
16.04.2009 05:23
Newey tyle się namęczył nad obecnym projektem, a teraz wszystko trzeba zaczynać od początku.
scanner
16.04.2009 04:42
Doskonale o tym wiem - ale wystarczy pokazać negatywną odpowiedź na swoje pytanie - nie trzeba przecież całej encyklopedii od razu.
Dale65
16.04.2009 03:02
scanner - zespoły bankowo mają odpowiednie papiery w archiwach, ale ujrzały ono światło dzienne jedynie podczas rozprawy. Nie łudź się że puścili by takie dokumenty "w obieg".
maciej
16.04.2009 02:46
Heh moim zdaniem całkiem niezłe im szło bez "dyfuzków" ale teraz należy się spodziewać tego rozwiązania w pozostałych zespołach. Trzymam kciuki za RBR:) !!
Pieczar
16.04.2009 02:33
Heh to już nie pierwszy raz, kiedy Whiting coś mówi, a potem FIA mówi coś całkiem innego...
scanner
16.04.2009 02:23
Ja to sobie tak myślę, że te zespoły, które teraz mówią "mieliśmy, ale nie pozwoliliście" może i miały podobne rozwianie, ale jednak łamiące wyraźnie przepisy - poza tym zamiast krzyczeć, niech pokażą jakieś oficjalne zapytania z datami, odpowiedziami i podpisami. Bo jak nie, to ja mam słonia w karafce i prywatny pełnowymiarowy tor F1 w piaskownicy syna.
oligator
16.04.2009 02:02
nie rozumiem, z wypowiedzi Forda (z renault) i Marko, wynika ze o podwojnych dyfuzorach pomyslalo wiecej team'ow niz teraz go stosuje... rozumie to ktos? jak mozna jednym powiedziec ze to legalne, a inny ze nie?
Huckleberry
16.04.2009 01:52
Już widzę ten sztab projektantów i hektolitry kawy. Dużo osób w F1 chyba odwołało ostatnio urlopy :P
SoBcZaK
16.04.2009 01:46
Jestem ciekaw efektów pracy wszystkich inżynierów. Stawka może sie wyrównać jak nigdy przedtem.
Kamillo17
16.04.2009 01:31
Należy się spodziewać podobnego rozwiązania u większości z reszty zespołów... Ciekawe jak szybko STR i czy w ogóle dostanie w tym sezonie bolid z podwójnym dyfuzorem. Poza tym RBR może wiele zyskać na tym - jest chyba najmocniejszym obok BMW zespołem z pojedynczym dyfuzorem i jeśli im się uda, to od Monako RBR może być jeszcze bardziej konkurencyjne. Z drugiej strony ta zmiana wymaga przebudowy bolidu, więc tak różowo może nie być.
Mati93
16.04.2009 01:21
wow :0 tego po RBR wżyciu bym się nie spodziewał...