Zainstalowano nowe krawężniki w zakręcie Eau Rouge

Zdaniem kierowców zwiększą one wyzwania związane z przejeżdżaniem legendarnego wirażu.
21.08.1513:12
Nataniel Piórkowski
1198wyświetlenia


Jenson Button oraz Marcus Ericsson uważają, że wyzwania związane z przejazdem zakrętu Eau Rouge stały się jeszcze większe po zainstalowaniu nowych krawężników, mających na celu zniechęcenie kierowców do ścinania wjazdu w wiraż Raidillon, prowadzący na długą prostą Kemmel.

Przed tegoroczną edycją Grand Prix Belgii, organizatorzy wyścigu zdecydowali się wymienić układ krawężników w "siodle" oraz na szczycie jednego z najsłynniejszych zakrętów w Formule 1.

Zdaniem byłego mistrza świata - Jensona Buttona, wysoki krawężnik na wjeździe w Raidillon powinien skutecznie uniemożliwić kierowcom zyskiwanie przewagi szerokimi wycieczkami poza obręb toru. Organizatorzy zainstalowali na wierzchołku czwartego zakrętu nowy krawężnik. Prawdę mówiąc jest on dosyć straszny. Może nam utrudnić życie i jeśli zaliczysz nieco szerszy wyjazd, na pewno nie będziesz chciał na niego trafić. Lepiej będzie ominąć go z lewej strony niż próbować go atakować.

Sądzę, że zdecydowali się na taki ruch po 24-godznnym wyścigu, jaki odbył się tutaj kilka tygodni temu. Kierowcy bardzo często jeździli wtedy na wprost - sugerował kierowca McLarena.

Komentując wprowadzone zmiany, ścigający się dla Saubera Marcus Ericsson zwrócił uwagę na znaczenie przejazdu Raidillon w kontekście prędkości na prostej Kemmel: Może być trudniej, ponieważ na szczycie zakrętu jest wysoki krawężnik. W poprzednich latach można było tam trzymać nieco bardziej prostą linię jazdy. Teraz wątpię, czy ktokolwiek będzie chciał na niego trafić. Mimo tego, że sam profil krawężnika nie wygląda strasznie, to przejazd po nim skutecznie obniży twoją prędkość.

Sądzę, że to dobre rozwiązanie. W miejscach takich jak to, gdzie można ściąć zakręt, wśród kierowców zawsze występuje tendencja do jazdy tak szybko, jak to tylko możliwe. Jeśli jest miejsce, gdzie można zyskać czas tnąc zakręt, to po prostu odruchowo się to robi - dodał Szwed.

KOMENTARZE

2
rno2
21.08.2015 12:23
@macieiii Większość kierowców robi tak podświadomie. Kiedy nie ma konsekwencji przy wyjeździe poza tor, to bardzo łatwo przekraczać limity. Swego czasu w Abu Dhabi Schumacher notorycznie ścinał szykany...
macieiii
21.08.2015 11:44
Ericsson wypowiada się jak typowy multiplayer. Można ściąć to ścinam ;d