Honda pracuje nad wyeliminowaniem problemów z wibracjami

Hasegawa przekonuje, że jego inżynierowie dokonują w tym zakresie stopniowych postępów.
13.04.1712:50
Nataniel Piórkowski
1743wyświetlenia


Honda ma nadzieję, że wraz z wprowadzeniem do użytku nowej specyfikacji jednostki napędowej uda się rozwiązać problemy z wibracjami, jakie trapią McLarena od początku sezonu.

Inżynierowie japońskiego koncernu pracują nad modyfikacjami silnika, które powinny być gotowe do wykorzystania na torze w okolicach Grand Prix Kanady.

Szef programu Hondy w Formule 1 - Yusuke Hasegawa, przekonuje w rozmowie z portalem motorsport.com, że oprócz poprawy osiągów jego firma koncentruje się na wyeliminowaniu problemów z wibracjami, które dały o sobie znać już w trakcie zimowych testów. Mają one wpływ nie tylko na awaryjność jednostki, ale także właściwości jezdne bolidu, szczególnie na wyjściach z zakrętów.

W trakcie Grand Prix Chin Fernando Alonso tłumaczył: Wciąż mamy trochę problemów z właściwościami jezdnymi - chodzi o wyjścia z zakrętów i wrzucanie wyższych biegów. Ma to wpływ na naszą pewność siebie za kierownicą i samo prowadzenie się samochodu w zakrętach. Ogólnie jednak wydaje mi się, że w wirażach radzimy sobie całkiem nieźle.

Zapytany o postępy w pracach nad wyeliminowaniem wibracji, Hasegawa powiedział: Nie wiem, czy kierowcy się ze mną zgodzą, ale sądzę, że od początku sezonu udało nam się poprawić sytuację w tym zakresie. Progres jest dokonywany stopniowo, ale problem wciąż nie został w pełni wyeliminowany. Chciałbym, aby doszło do tego wraz z wprowadzeniem następnych poprawek.

Hasegawa ujawnił również, że przed Grand Prix Chin jego koncern wprowadził pewne zmiany do zespołu napędowego, korzystając z możliwości, jakie pojawiły się wraz ze zniesieniem systemu tokenów. Wprowadziliśmy pewne zmiany w układzie dolotowym. Jeśli chcemy zmienić "upakowanie" silnika, nie musimy już martwić się tokenami - wciąż jednak obowiązują nas ograniczenia pod względem liczby jednostek, które możemy wykorzystać w trakcie sezonu.

KOMENTARZE

4
lordfryta
13.04.2017 02:32
Nie wiem czy on faktycznie przejmuje sie limitem jednostek na sezon czy to tylko gadanie. Rok i taak jest stracony, ja w tej sytuacji testowalbym ile wlezie po to zeby zakonnczyc sezon przyzwoitym wynikiem.
sneer
13.04.2017 01:15
@Juju Hound Powrót legendy nie tak powinien wyglądać :)
JuJu_Hound
13.04.2017 12:51
Pamiętam sezon 1991 kiedy to z kamery Senny i Bergera widać było jak duże wibracje towarzyszą silnikowi Hondy V12. Kiedy ogladalismy np Mansella w Williamsie bylo zupelnie inaczej. Z tego co pamietam w 1987 Senna wskoczyl do nowego Lotusa Honda i po jezdzie probnej powiedzial ze cos jest nie tak bo sa bardzo duze wibracje, wtedy tez Satoru Nakajima, etatowy tester Hondy, zasiadl za kierownica i po przejechaniu kilku okrazen powiedzial ze to zupelnie normalne dla Hondy. Oczywiscie nie odpowiada to na pytanie o przyczyny wibracji Hondy 2017 ale aktualny problem skojarzyl mi sie z tamta Hondą
sneer
13.04.2017 12:17
To dobrze, że pracujecie nad tym. Tylko dlaczego w trakcie sezonu, a nie przed?