Berger prosi Red Bulla o większe wsparcie

"Myślę, że Didi zrozumie, iż musi dać zespołowi większe wsparcie"
24.09.0817:22
Igor Szmidt
2260wyświetlenia

Współwłaściciel Scuderii Toro Rosso - Gerhard Berger przekonuje szefa Red Bulla - Dietricha Mateschitza, aby ten zwiększył wsparcie finansowe dla włoskiego zespołu. Pomimo spekulacji, że Mateschitz chce sprzedać swoje udziały w Toro Rosso, Berger nie wyklucza kontynuowania współpracy z Red Bullem, a wygrana Sebastiana Vettela dwa tygodnie temu na Monzy pokazuje według niego, że druga ekipa F1 jest opłacalną inwestycją.

Myślę, że Didi zrozumie, iż musi dać zespołowi większe wsparcie. - czytamy na łamach włoskiego magazynu Autosprint. Już teraz zrobiliśmy bardzo duży krok do przodu, a teraz potrzebujemy pełnego wsparcia. Naprawdę mam nadzieję, że uda się nam to zrealizować. Ważną rzeczą jest to, że stworzyliśmy infrastrukturę potrzebną do odnoszenia sukcesu i pokazaliśmy, że się rozwijamy. Być może sukces przyszedł dość wcześnie, ale ważne jest, aby dać ludziom pewność, że jesteśmy naprawdę zjednoczeni.

Dyrektor techniczny Toro Rosso - Giorgio Ascanelli także dąży do tego, aby zespół mógł wykorzystać swój pełny potencjał, ale dodaje, że nie mogą zaplanować przyszłości do czasu, gdy zapadnie ostateczna decyzja na temat tego, czy będą musieli zbudować własny samochód na sezon 2010. Próbujemy się rozwijać i zdefiniować poziom inżynierii, jakiego nam potrzeba, jednakże FIA i FOTA powinny podjąć decyzję w tej kwestii raz na zawsze. - powiedział dla Autosprintu.


Potrzebuję stabilności przepisów, aby pozwolić właścicielom zespołu zadecydować o definitywnym planie na przyszłość. Jeśli będziemy musieli zbudować bolid od podstaw to jasne jest, że nie możemy czekać na rozpoczęcie prac do roku 2010, muszę zacząć wcześniej i będę potrzebował również więcej ludzi. Ze 160 pracowników, których mamy teraz, aby skonstruować i wyprodukować bolid w 2010 musimy zwiększyć zatrudnienie do co najmniej 230 ludzi.

Ascanelli dodaje, że sukces Toro Rosso w przyszłości będzie zależał od celów właścicieli i od tego, jak dużo zainwestują w zespół. To zależy od założeń. Jeśli będziemy chcieli tylko jeździć i nie rozwijać się to sposób, w jaki funkcjonujemy obecnie będzie w porządku, nie będzie potrzeby inwestowania, - powiedział. Ferrari i McLaren zatrudniają po tysiąc ludzi, ponieważ ich założenia są inne od naszych. Na sezon 2009 sposób, w jaki działamy teraz jest w porządku. Na rok 2010 będziemy potrzebowali co najmniej takiego budżetu, jaki ma Force India, jeśli nie większego.

Oni pracują w trzech tunelach aerodynamicznych, podczas gdy ja byłbym zadowolony z jednego. To będzie wymagało pracy przez 24 godziny na dobę przez cały tydzień, ale mogłoby to być prostsze - nie ma potrzeby wydawać 50 milionów, jak czynią to BMW i McLaren. W związku z tymi założeniami mogę potwierdzić, że prowadzimy rozmowy z Jean-Claudem Migeotem, z Dallarą i rozmawiamy również o możliwości wykorzystywania jednego z dwóch tunelów należących do Red Bull Technology.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

8
Adam1970
25.09.2008 10:33
oligator RB zdarzało mi sie kupować jakieś 1,5 roku za nawet 7,99zł a na stacjach benzynowych nawet za 8,99zł! To był żart oczywiście z tym "zdrówkiem". To miała być raczej zachęta dla wspomożenia Didiego a w rezultacie STR :)
bicampeon
25.09.2008 06:44
Coś mocno wydaje mi się, że STR będzie przed RBR w końcowej klasyfikacji. @oligator Red Bull wcześniej kosztował 4,99zl przynajmniej u mnie w Bydgoszczy,a teraz kosztuje już 3,99 :)
oligator
25.09.2008 05:26
Adam1970, a z ciekawosci, ile wczesniej kosztowal wczesniejl RB w Polsce, bo mieszkam we Francji, gdzie RB jest w sprzedazy dopiero od 15 lipca b.r. (a przez kilka miesiecy wczesniej byla wersja bez tauryny) i kosztuje 1E30 (czyli 4PLN29) (na stacji benzynowej do 3-4E).
rafaello85
24.09.2008 10:46
ha ha, ja już widzę jak Dietrich Mateschitz "wykłada" kolejne miliony na STR;) To RBR miał grać pierwsze skrzypce, a co się okazało? Cherubinek za sterami STR wygrał GP Włoch:) Byłyby jaja gdyby w ostatczenym rozrachunku STR znalazło się przed RBR w klasyfikacji generalnej:D
K
24.09.2008 07:18
Ależ Adam1970 - Red Bull jako napój nie jest zbyt zdrowy. Lepiej wsunąć tabliczkę czekolady. "Raz na zawsze" i FIA/FOTA jakoś się gryzie... Chociaż sądzę, że tutaj chodziło o najbliższe kilka lat. No racja - szkoda by było, żeby TR musiało się obudzić z przysłowiową ręką w nocniku tylko dlatego, że kilku bogatych starców nie będzie się mogło zdecydować, co tym razem zrobić.
Mariusz
24.09.2008 03:46
Bergi musi jeszcze wyciułać kilkadziesiąt milionków dolarków od Didi, ale za dwa lata najpóźniej do wzięcia będzie niejaki Hamad Al Fardan, wówczas zamiast Scuderia Toro Rosso będzie mógł zaistnieć nowy team np. pod nazwą Gulf Finance House. Bo skoro był już Leyton House, to czemu nie? ;)
Adam1970
24.09.2008 03:41
Bergera wyjazdy na Daleki Wschód nie przyniosły rezultatów w postaci bogatych sponsorów lub ewentualnych udziałowców... Zdrówko! Red Bull już za 4,49zł.
Mariusz
24.09.2008 03:29
"FIA i FOTA powinny podjąć decyzję w tej kwestii raz na zawsze" - może lekka przesada, ale powinni szybko się zdecydować, jak ma wyglądać sprawa kupowania nadwozi na najbliższe 10-15 lat. I powinien później zostać rozpisany nowy konkurs na ekipy do F1, żeby było ich 12, tak jak to miało wyglądac w tym roku.