Przyszłoroczne nosy jeszcze brzydsze niż obecnie?

Wygląda na to, że przepisy dopuszczają dość niespodziewane rozwiązanie
13.11.1309:30
Paweł Zając
5604wyświetlenia
Zespoły Formuły 1 niepokoją się tym, że przyszłoroczne regulacje zmuszają ich do zaprojektowania brzydkich bolidów z dziwnymi nosami.

Przyszłoroczne przepisy wymagają wysokiego umiejscowienia podwozia na wysokości 525 milimetrów oraz nosa na poziomie zaledwie 185 milimetrów.

Regulacje dopuszczają jednak zastosowanie wąskiego elementu (jak na poniższym obrazku), który obniży nos do wymaganego poziomu, a przy tym pozwoli na utrzymanie przepływu powietrza pod bolidem na wysokim poziomie. Zdaniem magazynu Autosport, nie każda ekipa ma zdecydować się na takie rozwiązanie, jednak być może zobaczymy je na bolidach najważniejszych graczy.

Niektóre z zespołów miały już wnioskować o zmiany tej kwestii, jednak brak porozumienia nie doprowadził do zmiany sytuacji brzydkich nosów. Ponadto zdaniem brytyjskiego magazynu dyrektywa FIA także wykluczyła inne możliwości, gdyż niektóre ekipy prosiły o wyjaśnienie przepisów.

Dyrektor sportowy McLarena, Sam Michael, przyznał, że nowe bolidy najpewniej będą brzydkie, co wynika ze struktury przedniej strefy zderzeniowej. Niski nos nie jest problemem. Chodzi o pokonanie przeszkód napotkanych podczas testów zderzeniowych i wszystkie zespoły pewnie skorzystają z jednego rozwiązania. Nie chodzi tutaj o wymiary podwozia.


Grafika: Piotr Słota

KOMENTARZE

35
mbwrobel
14.11.2013 10:32
Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób ten zwis z przodu ma poprawić bezpieczeństwo? To może lepiej niech zakładają zderzaki.
Nilstem
14.11.2013 10:16
@mariok77 Hehe, ja nawet nie chce mówić z czym mi się to w naturze kojarzy... ;)
mbwrobel
14.11.2013 01:06
@mariok77 - a już myślałem, że tylko mi się te nosy z nim skojarzyły...
Driver X
13.11.2013 10:50
To je odkurzacz ! Te bolidy to odkurzacze z końcówką do czyszczenia bodajże łóżek, kanap, sof itp.
mariok77
13.11.2013 09:37
@Nilstem A dla mnie wydaje się to mieć pierwowzór w naturze. Normalnie wypisz, wymaluj -MRÓWKOJAD.
Kamikadze2000
13.11.2013 07:55
@Yurek - kwestia gustu. Ja nie powiedziałbym by tamte maszyny były piękniejsze. :))
Yurek
13.11.2013 07:43
@marian3251 - i jednego marudera mniej, hurra. @Kamikadze2000 - były piękne. Stewart SF2, McLaren MP4/13, Benetton B194, dużo wymieniać :)
Kamikadze2000
13.11.2013 07:38
@SilverX - trzeci screen to majstersztyk. :)) @marian3251 - nie powiedziałbym, aby bolidy z lat 90-tych były ładniejsze... ;)
marian3251
13.11.2013 06:39
Nie wiem jak wy, ale ja już pier**le to F1. To jest jakaś karykatura tej serii w porównaniu do lat 90.
rno2
13.11.2013 06:28
@pablonzo Skoro Autosport już wydał newsa, że będzie to Magnussen, to jednak tak będzie. To sprawdzone źródło, a nie jakiś niemiecki bild... Szkoda mi Pereza, ale też uwielbiam Magnussena. Wkurzyłbym się natomiast gdyby McLaren zatrudnił Maldonado... I drugi HOT NEWS: Kovalainen w Lotusie na 2 ostatnie wyścigi tego sezonu.
pablonzo
13.11.2013 06:19
HOT NEWS: PEREZ OGŁOSIŁ, ŻE OD 2014 NIE BĘDZIE JEŹDZIŁ DLA MCLARENA! CIEKAWE KTO?! Bo według mnie raczej nie będzie to Magnussen.
No70
13.11.2013 01:52
Przednie skrzydło zostało poszerzone aby środkowa część (standardowy element) nakładała się z węższym tylnym skrzydłem podczas jazdy w grupie nie zakłócając przy tym pracy lotek przed oponami, na zewnątrz od środka płata. Przynajmniej takie było założenie grupy roboczej ds wyprzedzania (OWG).
slipstream
13.11.2013 01:46
[quote="rno2"]Po 2008 r. żeby obniżyć wpływ aerodynamiki na osiągi wprowadzono wysokie nosy i szersze przednie skrzydła. [/quote] To nie tak. Wysoki nos nie był w żaden sposób narzucony przepisami, jedynie zespoły na drodze projektowania doszły do wnioski ze wysoki nos ale wciąż w ramach przepisów może doprowadzić więcej czy też lepiej powietrze do dyfuzora (właśnie jako rekompensata utraty aerodynamiki w innych miejscach bolidu), a potem zaczęto powszechnie stosować takie rozwiązanie. Przypomnijmy że Brawn z 2009 czy zeszłoroczny McLaren posiadały niskie nosy bo regulamin po 2008 w żadnym aspekcie nie nakazywał wysokiego nosa. Podobnie z przednim skrzydłem. Wprowadzając je (tutaj już regulaminem) nie zakładano obniżenia wpływu aerodynamiki, a w założeniu miało to poprawić docisk zawodnikowi jadącemu blisko poprzedzającego co miało przełożyć się na łatwiejsze wyprzedzanie dzięki utrzymaniu dystansu do rywala.
Nilstem
13.11.2013 01:39
Dla mnie to wygląda strasznie dziwnie i nienaturalnie. Fanom F1 przyjdzie się przyzwyczaić, ale jak ktoś nieobeznany się temu przyjrzy to się pewnie uśmieje :)
SilverX
13.11.2013 01:13
Niech wyglądają jak wyglądają. Oby któryś z bolidów był tylko szybszy od bolidu wroga nr 1. @ICEman Tak ładnie to one mogą nie wyglądać, bardziej coś w ten deseń: http://i.imgur.com/qb2Z35P.jpg lub http://imageshack.us/a/img594/2311/9cyz.jpg lub https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/q74/s720x720/1466212_10153461338600384_281269415_n.jpg
rno2
13.11.2013 01:10
@jpslotus72 Mi się te schodki podobają (może poza ubiegłorocznym Ferrari). Nie rozumiem tylko jednej rzeczy. Po 2008 r. żeby obniżyć wpływ aerodynamiki na osiągi wprowadzono wysokie nosy i szersze przednie skrzydła. Teraz żeby obniżyć aerodynamikę nosy mają być opuszczone, a przednie skrzydła węższe. WTF?
ICEman
13.11.2013 01:02
Panowie ta grafika nosa f1 2014 jest przesadzona. to bedzie wygladalo bardziej jak to Ferrari 2001 http://www.allmotorsportpictures.com/wp-content/gallery/f1/2001/f1-ferrari-2001-12allemagne/Ferrari%20-%2029.07.2001%20-%20GP%20Allemagne%20-%20Dimanche%20%281%29.jpg albo Jordan 2002 http://v4.sportnetwork.net/mainadmin/img/791080853752.jpg lub jak owiany legenda McLaren mp4-18 ktory nie zaliczyl ani jednego wyscigu http://www.carautoportal.com/car-images/mclaren/mclaren-mp4-18/mclaren-mp4-18-racetrack.jpg
Ralph1537
13.11.2013 12:44
[quote="jpslotus72"]Człowiek do wszystkiego się przyzwyczai. Chyba...[/quote] Ja się nigdy nie przyzwyczaiłem
jpslotus72
13.11.2013 12:40
Nos, jak to mówią' "na kwintę". Ile czcionki poszło na biadolenie przed wprowadzeniem schodkowych nosów... A później wystarczyły 2-3 wyścigi i już nikt o tym nie wspominał. Człowiek do wszystkiego się przyzwyczai. Chyba...
adnowseb
13.11.2013 12:35
''Obleci''aczkolwiek trochę śmieszy:)
gpjano
13.11.2013 11:43
Ogromne brawa dla Redakcji za grafikę. Jak mówi mój znajomy "Jeden rysunek to tysiąc słów" :-)
akkim
13.11.2013 11:31
@iceneon Bezwzględnie, projektant to musi być facet - dobrze po 60-tce.
iceneon
13.11.2013 11:05
Co to za siusiak :D
ROOK
13.11.2013 10:57
[color=white].[/color] Nosek mu się złamał… Temu bolidu…
Anderis
13.11.2013 10:21
@Ralph1537- trzymamy za słowo. ;)
Ralph1537
13.11.2013 10:12
dobra, to już nie będe oglądać f1 jak to zrobią
Kamikadze2000
13.11.2013 10:11
Przynajmniej każdy sezon ma swój urok. :))
Voo
13.11.2013 10:03
http://www.zusmiechem.org.pl/foto/small/347-fauna-by-pk-2.jpg
Adakar
13.11.2013 10:00
Bolid nie ma być piękny. Ma być szybki, a wtedy wszyscy go pokochają, szczególnie jeśli nie będzie to kolejny "RB"
Aquos
13.11.2013 09:39
Widok z góry kojarzy mi się ze słoniem morskim - raczej trudno temu zwierzęciu zarzucić nadmiar gracji i urody...
Anderis
13.11.2013 09:39
To jest jedna z tych rzeczy, którą kocham w F1... FIA ma na myśli jedno, a zespoły legalnie robią co innego i wychodzą brzydkie bolidy. A brzydkie bolidy mają "to coś".
Sinirlan
13.11.2013 09:21
@lakeman +1 :D
lakeman
13.11.2013 08:47
Czyżby to tribute dla nosa Alaina Prosta? :)
Carolius
13.11.2013 08:46
:D Okropne! :(
BoloMaster
13.11.2013 08:32
póki co paskudnie to wygląda