Villeneuve: Postawa Ocona w Brazylii była żenująca
Kanadyjczyk jest zdania, że 22-latek ma bardzo duże braki umiejętności
12.11.1811:09
2796wyświetlenia
Embed from Getty Images
Jacques Villeneuve uważa, że postawa Estebana Ocona w Grand Prix Brazylii była
Francuz próbując odzyskać okrążenie w pierwszym zakręcie doprowadził do kolizji z liderującym Maksem Verstappenem, co ostatecznie kosztowało 21-latka wygraną na Interlagos. Za incydent z Holendrem kierowca Force India otrzymał karę stop&go oraz trzy punkty karne.
Kanadyjczyk przyznał, że całkowicie popiera postawę Maksa Verstappena, który doprowadził do konfrontacji z Oconem tuż po wyścigu.
Villeneuve dodał też, iż jest pod ogromnym wrażeniem manewrów wyprzedzania Holendra na torze Interlagos.
Z kolei szef Force India - Otmar Szafnauer, zapytany o tło sytuacji z próbą odzyskania okrążenia przez Ocona, odpowiedział:
Jacques Villeneuve uważa, że postawa Estebana Ocona w Grand Prix Brazylii była
żenująca.
Francuz próbując odzyskać okrążenie w pierwszym zakręcie doprowadził do kolizji z liderującym Maksem Verstappenem, co ostatecznie kosztowało 21-latka wygraną na Interlagos. Za incydent z Holendrem kierowca Force India otrzymał karę stop&go oraz trzy punkty karne.
Ocon był żenujący- stwierdził Jacques Villeneuve, mistrz świata z sezonu 1997.
To było niedorzeczne. Najgorsze jest to, że każdy widział co się stało, a przez radio nie usłyszeliśmy nawet «Przepraszam, pomyliłem się». Byłoby dobrze, gdyby zaakceptował swój błąd. Możesz odzyskać okrążenie, ale należy to zrobić właściwie. Nie masz prawa do tego, by lider znalazł się w zagrożeniu.
Wyprzedzenie na prostej jest w porządku, ale to wyglądało jak walka o prowadzenie. Pokazał tym, że nie ma żadnych umiejętności wyścigowych. Wszystkie incydenty z ostatnich dwóch lat mogły być z jego winy lub nie. Można w ten sposób pomyśleć, ponieważ nie czyta wydarzeń wyścigowych we właściwy sposób. On nigdy nie wyciąga wniosków, ponieważ nigdy wina nie leży po jego stronie.
Kanadyjczyk przyznał, że całkowicie popiera postawę Maksa Verstappena, który doprowadził do konfrontacji z Oconem tuż po wyścigu.
Był bardzo powściągliwy. Nawet go nie uderzył! Czy chcemy oglądać takie sytuacje? Chcemy emocji, chcemy oglądać gladiatorów. Dobrze było to widzieć. Tak czy inaczej jeden z nich był dużo wyższy!
Villeneuve dodał też, iż jest pod ogromnym wrażeniem manewrów wyprzedzania Holendra na torze Interlagos.
Max jest niesamowity, jego pierwsze manewry wyprzedzania były agresywne oraz czyste, a do tego bez DRS. To zupełnie inny Max. Wygląda na to, że po Monako odebrał Ricciardo talent, albo wszystko to co miał dobre. Wykonał naprawdę duży skok. W ostatnich wyścigach był bardzo imponujący.
Z kolei szef Force India - Otmar Szafnauer, zapytany o tło sytuacji z próbą odzyskania okrążenia przez Ocona, odpowiedział:
Max prawdopodobnie jechał serię pięciu, sześciu lub siedmiu okrążeń, w której oszczędzał opony. My jechaliśmy własny wyścig. Nie mogliśmy sobie pozwolić na utratę pół sekundy na każdym kolejnym z sześciu okrążeń. Otrzymaliśmy pytanie «Czy mogę odzyskać okrążenie?», na co mu odpowiedzieliśmy «Tak. Masz przewagę opon, jesteś szybszy». Max wiedział, że on tam jest, ponieważ jechali koło w koło w pierwszym zakręcie.
KOMENTARZE